Underbara Jul

Hej Alla glada tomtar. Själv tycker jag att det är både skönt och lite sorligt att julen kom och försvannnnn såååå fort. Men jag tycker att julen i år var helt underbar. Vi som samlades i Menlösa var hela familjen Helgesson, farmor, Mary, Lindas pappa, Emelies pappa, två hundar, tre katter och ja, just det, tomten var ju där







Linda fick en bulle i ugnen i julklapp, hihihihi. Oliver det är dax att komma nu för faster har redan köpt din födelsedags present.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Och nu över till lite HÅR gripande drama på Julen. Tyvärr missade jag Mappe (moppe) in action




Och nu över till julmaten som har helt underbar som vanligt, jag måste säga att min mamma är grymmm i köket



Kolla bara vilken söt farmor jag har :)




Titta underbara pappppsen, man skulle kunna tro att han var bror till Tomten,
men det ändrade vi på under mitt besök. Men han är ändå ganska söt i sitt manliga
skägg, :)



Kolla vilken söt lillebror och han är alltid så ÖPPEN mot sin familj. hihi
du glömde svälja, hihi



Syns det inte att vi är släkt, men humm jag tror inte farmor gillar att jag
ständigt stoppar kameran upp i näsan på henne, ojojoj

__________________________________________________________________________________

Juldagarna = Lata , shoppa, äta och ja vad finns det mer, jooo sova :)











Sen kom grannhundarna på besök och jag måste erkänna att jag var lite skakis, hihi
Pappa och grannen lastade hundarna och åkte till stranden så att hundarna skulle få busa
och leka på stranden, medan jag ( Maria) och pappa tog bilen och åkte söderut---- Mot VÄLA

Vi började med att svänga av i Ängelholm så att mamma skulle få köpa ett par läsglasögon
men men det blev inga glasögon men dock ett par skor.

Väl när vi närmade oss Väla skulle vi höra av oss till Maggan och Emma, men det måste vara
något magiskt för gissa vilka vi träffade i Ängelholm, jo Maggan och Emma.

När jag och mamma väl nådde Väla så var det dax att leta parkering, Efter några varv gav vi upp och gjorde oss
en egen parkering



Inne på väla mötte vi upp Maggan, Emma, Karin och hennes mamma för att
ta en bit mat tillsammans. Det var riktigt trevligt :)



Sen efter lite shopping var det dax att dra hem, men jag skulle vidare hem till
Hampus och Linda på en bit mat. Jag måste erkänna att jag är imponerad över hur
duktig Hampus är i köket, tack jag tyckte det var jätte gott.



Dagen efter så skulle jag hämta upp Emma så skulle vi åka en runda till Halmstad
och när jag klev in i deras hus blev jag full i skratt när jag såg Magga, Ingvar och Emma
men nästan samma färg på tröjorna.



Visst är de söta :)

Efter några underbara dagar hemma så var det dax för mig Maria att packa mina
saker. Efter jag gjorde det började jag måla på en liten tavla som Mamma och Pappa
ska få, men den är inte färdig


Avslutningsvis blev det lite pizza, men ugnslampan var sönder, så mamma ordnade det på sitt egna lilla vis.




God fortsättning alla läsare!
puss o kram Maria.


Kommentarer
Postat av: Mamma Mona-Lisa

Hi hi ,,,

Alla tror att vi inte har några fungerande lampor.

Ren otur att både symaskins lampan o Ungnslampan var sönder samtidigt.

2009-01-04 @ 12:27:53
Postat av: Anonym

Haha du är ju inte blyg på att lägga ut bilder ska nog ta o akta mig för din kamera så man inte hamnar här...!! Jätte kul o träffa dig i jul hoppad vi alla kan ses snart o äta lite sushi kankse=)

puss puss emma

2009-01-04 @ 20:36:32
URL: http://studente.blogg.se/
Postat av: Maggan

Hej Fam. Helgessons!!

Vilka fina tavlor du målar Maria.Man skulle kanske beställa en av dig,du blir säkert berömd!!

Önskar er Alla en god fortsättning på det nya året.

Kram Maggan.



2009-01-06 @ 17:47:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0