Vilken underbar födelsedag

Hej

Jag vill tacka er för alla underbara gratulationer :)
Jag hade en helt underbar dag

Dagen började då larmet på klockan ringde kl 05.00, självklar har jag planerat min väckning så att det finns tid för att snoza. Sen gjorde jag mig färdig och gick till jobbet. När jag kom in på kontoret stod det en jättefin blomma från mina älskade vänner på jobbet :) Dagen gick, men jag var otroligt nervös och nyfiken för jag viste att Jacob hade något lurit på gång, men jag viste inte vad.???

Kl 14,45  kom Jacob in på jobbet och lämnade ett kuvert till mig med klockslaget 14,30(han var lite sen), och han lämnade ett brev med klockslaget  15,15 till Benita (min kollega) så jag inte skulle tjuvtitta.  Sen gick Jacob igen. Första brevet (brev 1) öppnade jag och där fanns ett brev där det stod att jag fick ett presentkort som gällde just idag, men det stod inte på vad det var för presentkort. Tankarna började vandra och leendet var stort som en sol. Mina kollegor var nog minst lika nyfikna och förvirrade som jag... ÅÅÅ så spännande

Klockan slog 15,15 och då fick jag lov att öppna brev nr 2. Benita lämnade över brevet och där stod det att jag skulle gå till Ekohallen i knalleland. Jag gick dit och Jacob stod utanför MCDonalds och väntade. Vi tog oss en varsin burgare och mjukglass.

Sen började vi gå och jag följde Jacob. Jag viste inte vart vi skulle, och Jacob var tyst som en liten mus. Plötsligt gav han mig brev nr 3. I brevet stod det att jag skulle gå till söndratorget (busstorget i borås). Det var allt som stod, inget annat, ojojoj vad skulle hända nu??? Jacob gick med mig hela vägen till södratorget, vägen kändes som en evighet för jag ville ju veta NUUU vad som skulle hända, inte sen.

Väl på plats på södra torget gav Jacob mig ett busskort och sa att detta skulle jag behöva. Sen fick jag brev nr 4. På brevet stod det att jag skulle ta buss nr 2 till ett område som heter Tullen, det var även en karta med ett inringat område. Då fick jag krupp, jag som har lokalsinne som en GNU, vad skulle jag göra nu tänkte jag. Väl på bussen försökte jag ringa Jacob för att fråga vad stoppet hette där jag skulle gå av, svaret jag fick var att han inte viste. Jag fick gå fram till busschaufören och fråga.

Efter en litenstund var det dax att hoppa av bussen. Men var skulle jag nu gå tro. Jag började spana efter lämpliga offer att fråga om var i helafriden jag skulle gå. Killen jag frågade var lika ovetande som jag. Som en yr höna fortsatte jag min vandrig och av förvåning lyckades jag utläsa lite krummelurer på kartan och kom på rätt väg. Efter jag gått en stund ringde Jacob och frågade om jag var framme ???  Jag tänte: Framme var??? Jag viste ju inte vart jag skulle. Bara en halvminut senare så såg jag var jag skulle

HUA HIN Thai massage, ååå underbart

I en timma befann jag mig i himmelriket.

Tack Jacob, du är helt underbar


Sen var det att dax att ta sig hem :) Väl hemma så hade Louise, Calle och Elliot redan kommit. Vi gjorde grillspett, men efter vi ätit så fanns det fortfarande mat över till en hel arme. Sen kastade vi lite boll. Undertiden kom även Thomas, Jaana och Milou :)  Vi valde sedan att gå in för jag vill bjuda på lite fika, men som en virrhöna som jag är hade jag glömt att köpa vissa saker, så det blev ingen tårta :( buuuu men jag har lovat att gottgöra alla.

Plötsligt säger Jacob att det finns ett Brev till.
I brevet stod det att jacob har betalt för ett medlemskap i IK-ymer vollybollsklubb
Jag blev så GLAD, jag har pratat om att börja träna i tusen år men det har inte blitt av.

Sen var det time för Louise, Calle och lilla Elliot att lämna, men när de de kommit ut i trappan så började Elliot gråta. Jag gick ut till honom och så sa han med tårar i ögonen att : Jag kommer att sakna er :(
Vilken underbar kille, än är världens goaste lilla 3 åring.


Jag vill tacka alla för denna underbara dag
jag vill tacka för alla gratulationer som jag fått,  på brev, telefon och facebook, och självklar av er som kom på besök :)


PUSSSSS på er alla

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det känns tryggt att någon tar hand om dig .

Krm Mamma

2010-06-06 @ 17:09:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0