Spikmatta

Spikmattan är en ny populär product som säljer som smör, men sanningen är den att spikmattan har funnits under en väldigt lång tid

Funktion:

De 6000 piggarna stimulerar kroppens känselkroppar. Impulserna sänds via ryggmärgen upp till hjärnan. Där frisätts endorfiner samt en mängd olika signalsubstanser och hormoner. Det ger avslappning till nervsystem och muskler. Blodcirkulationen ökar cellandningen, blodkropparna transporterar bort slaggprodukter från kroppen och ger ökad syreupptagning. Muskelspänningar löses upp och blodtrycket sänks.

Enligt uppgifter skall mattan hjälpa med:

  • Minskad smärta
  • Löser stress
  • Sänker blodtrycket
  • Stärker immunförsvaret
  • Ökar metabolismen (förbränningen)
  • Minskar inflammation
  • Ökar uppbyggnad av ny vävnad
Jag älskar min spikmatta. Jag har alltid varit en frusen människa och hade mina knep för att hålla mig varm. Jag lärde mig att om man blåser med hårfönen under täcket så blir det varmt och gott, men mycket FARLIGT!!!
Nu ligger jag istället på min spikmatta mellan 10-20minuter innan jag ska gå och lägga mig och jag blir SÅÅ varm i kroppen.  Jag kan varmt rekomendera Spikmattan


Kommentarer
Postat av: Mamma Mona.

Ska man ligga på 1, 2, eller tre spikmattor..

Hi hi.

Kramiz Mamma.

2009-09-13 @ 14:10:31
Postat av: Emelie

Jag ligger på min NÄR jag går och lägger mig, man somnar jätteskönt då! :)

2009-09-16 @ 11:16:22
Postat av: Maria

Jag vågar inte somna på den ifall jag fårför mig att vända på mig, tror att det skulle göra ont ont ont

Kram

2009-09-16 @ 13:45:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0